25 Şubat 2011 Cuma

Sweet Potato Bread



Aslinda burada satilan ekmeklerin tadlari -benim deneyebildigim kadariyla- gayet iyi. Ozellikle sourdough french bread'lerin kokusu ve tadi harika! Ama kendimizi alistirmamak ve de  evdeki ekmek makinesini calistirmak adina ufak ufak ekmek denemeleri yapmaya basladim. Simdiye kadar sadece 2 tarif denedim, birincisi hazir bi ekmek karisimi idi,ikincisi de simdi yazacagim tarif. So far,so good diyebilirim :)

Daha once 'tarifi yakinda' dedigim patatesli ekmek tarifini buradan almistim. Ben denedim guzel oldu.. Bir de Amerikadaki unlarin tadina alisabilsem cok daha guzel olacak ama.. 
Yakinda kepekli ekmek denemelerine de baslayacagim. Hayirlisi...

Malzemeler:
*1 su bardağı kepek unu (ben evde olmadigi icin onun yerine bugday unu ekledim)
*2 su bardağı buğday unu
*1 su bardağı tatlı patates (haşlanmış püre)
*1 su bardağından 1 parmak eksik ılık süt
*1 yumurta
*50 gr. tereyağ (yumşatılmış)
*1 yemek kaşığı aktif kuru maya
*1 tatlı kaşığı tozşeker
*1 tatlı kaşığı tuz
Hazirlanisi:
*Süt, tereyağ, tatlı patates, yumurta,toz şeker ve tuzu karıştırın.
*Unları birleştirip mayayı harmanlayın.
*Unu yavaş yavaş sıvı karışıma ilave ederek en az 15dk. yoğurun.
* Hamuru bir kaba alarak üzerine kapağını veya nemli bez örterek 2 katına çıkana kadar mayalanmaya bırakın. Hamurunuz ılık olmalı aksi halde geç mayalanır.
*Mayalanan hamurunuzu elinizle yuvarlak tabak gibi kalın olarak açın ve rulo yaparak yağlanmış kalıba yerleştirin ve üzeri kabuklanmaması için nemli bez örterek 45dk. mayalandırın.
*Önceden ısıtılmış 170-180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
*Kalıpta ılınmasını bekledikten sonra çıkartın ve ekmeğin terleyip hamurlaşmaması için tel ızgaranın veya bezin üzerinde iyice soğutun.
Afiyetle!



1 yorum:

  1. Selamun aleykum kucuk kiz,
    ekmegin gozenek gozenek cok guzel olmus,eline saglik. insaAllah tarifimden memnun kalmissindir.
    Ayrica, sitemizin linkini verme nezaketini gosterdigin icin tesekkur ederim.

    Amerikadaki unlarin tadina alismak? ben hic yadirganicak biz tat farketmemistim de o yuzden sasirdim ;)
    Hangi markayi kullaniyorsun bilmiyorum ama Sam's Club'in 25Lb'lik bread flourunu ve King Arthur Flour cesitlerini tavsiye edebilirim.

    Whole Wheat Flour, Rye flour, Oatbran turundeki unlar fazla kabarmayacagi icin bu unlardan ekmek yapacagin zaman, icerisinine mutlaka ekstra "gluten" ilave etmeni tavsiye ederim.

    Amerikadaki yiyecekler, malzemeler ve ekmek ile ilgili sorularin olursa seve seve yardimci olurum. Ben bircok seyi\ tabiri caiz ise el yordamiyla ogrenmistim zorlugunu bilirim :)

    Sirin sayfanda bereket dolu paylasimlar dilerim, sevgiler.

    YanıtlaSil

Dediniz ki;