24 Ağustos 2009 Pazartesi

Fırında Makarna

Merhabalar... Mayıstı, hazirandı, ağustostu derkeeenn.. Bir de bakmışız ki ağustosun da neredeyse sonuna varmışız değil mi? Tabii bunu biraz da paylaşma,sabretme ve şükretme neşesiyle evlerimizi dolduran çok sevgili Ramazan ayına borçlu bulunmaktayız. İftarlar (ve dahi sahurlar) için iş dönüşü pişirilecek pratik tarifler araştırmaktayım bugünlerde... Gerçi böyle zor günler için az miktarda buzluk stoğu yapmıştım ama şimdilik ağırdan alıyorum,enerjim tükenmemiş ise farklı şeyler yapmaya çalışıyorum. Aşağıdaki tarif de tam istediğim gibi, pişmesi pek zahmetli olmayan, aksine tadı peeek bir lezzetli olan "beşamel soslu fırında makarna". Eşi makarnayı çok sevdiği halde sırf kendisi sevmediği için onları makarnadan mahrum eden tüm ev hanımlarına ithaf olunur... (Kim mi? Mesela küçük bir kız:)



Malzemeler

  • Bir paket makarna (aslında bucati ama ben kalem penne kullandım)
  • 2 lt su
  • 1 yemek kaşığı tuz
Sosu için,
  • Beşamel sosu(ben hazır kullandım)
  • Bir tutam maydanoz
Üzerine,
  • 1 su bardağı kaşar rendesi
  • 1 yumurta

Yapılışı
2 lt suyu kaynatıp tuzunu katın. Ardından makarnaları atıp 10 dk hafif diri kalacak şekilde haşlayın. Bu esnada hazır beşamel sosunu pişirin. Süzdüğünüz makarnayı uygun boyutta bir borcama döşeyerek ince kıyılmış maydanozunu ilave edip üzerine beşamel sosunu dökün. Sosu makarnaya karıştırarak iyice yedirin. Ardından kaşar rendesini bir yumurta ile çırpın ve makarnanın üstüne her tarafına gelecek şekilde yayın. Fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin(15 dk kadar). Dilerseniz beşamel sosunu koymadan önce içine küp doğranmış sucuk-salam-sosis yada ufalanmış beyaz peynir de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun..

Herkese mutlu iftarlar!



2 yorum:

  1. zeynebcim öncelikle hayırlı ramazanlar olsun...Makarnayı uzun uzun kestim gözümde.güzelde bir iç çektim.beşamel sos ile yapmamıştım en kısa zamanda denemek istiyorum.Zahmetsiz yemek iyi olur bu uzun günlerde.Çok da lezzetli görünüyor.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Dediniz ki;