12 Aralık 2009 Cumartesi

Şaşırtan Lezzet: Tava Pizzası



Heeeyy,bakın ben geldim bu uzun aradan sonra. Hala okuyan-takip eden var mı bilmem.. Ama ara sıra her blog yazarına olduğu gibi bana da bir tembellik geldi. Epeydir ihmal ettim bu mekanı. Aslında yeni tarifler de denedim, gezme tozmaya da devam ettim ama napim içimden gelmedi herhalde yazmak. Bu aralar hayatımızda değişmek üzere olan pek çok şey var. Onların etkisinde ve hayatımızda yarattığı belirsizliklerle yaşamaya çalışıyorum. Uzun süre önce bahsetmiştim eşimin gelecekle alakalı ikimiz için planları olduğundan. Evet,beklenen cevap geldi, eşimin doktora başvurusu kabul edildi. Bu ay sonunda bi aksilik olmazsa (ya da hali hazırdaki aksilikleri aşabilirsek) kendisi ABD yolcusu. Ben mi? Ben ise mevcut okuldaki pozisyonumu yarı dönemde bırakamayacağım için yaza kadar buradayım. Yazın evimizi kapatıp ben de onun yanına gideceğim inşaallah. Altı ay kadar ayrı kalacağız... Bizim için bir tazelenme olur,hem maddi hem de manevi açıdan diye ümid ediyoruz. Neyse hayırlısı bakalım,bize dua edin..

Geçtiğimiz haftasonu eşimin anneannesi ve teyzesi gelmişlerdi bize, Pazar kahvaltısına internette bulduğum bu tavada yapılan pizza tarifini denedim. Şaşırtıcı ama gerçek,yarım saatte tam iki tane süper lezzetli pizzamız oldu. İşte tarifi aşağıda..


TAVA PİZZASI

Hamuru için;
  • 4 kahve fincanı un
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 1 fiske tuz
  • 1 paket kabartma tozu
Sosu için;
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Bir tatlı kaşığı kekik
Üstüne;
  • Sucuk,domates,biber,mantar,mısır,kaşar peyniri vs. Kısacası pizza üstüne konabilecek evde ne malzeme varsa:)
Yapılışı;
Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğurun. Hamur ele çokça yapışan bir dokuya sahip olacaktır. Daha sonra bu karışımı teflon bir tavanın tabanına ellerinizi hafifçe ıslatarak yaydırın. Tavanın dibini yağlamanıza gerek yok. Daha sonra iyice düzlediğiniz pizza tabanının üstüne sürmek üzere sos malzemelerini karıştırıp ketçap kıvamına getirin. Hamurun üstüne eşit olarak yayın. Kaşarın rendeleyip soslu hamurun üstüne serdikten sonra istediğiniz malzemeleri serpiştirin. Pizzanız pişmeye hazır! Kapağını kapattığınız tavanın altını tamamen kısın ve 15 dakika kadar altını ara ara kontrol ederk pişirin. Yaklaşık 15 dk yoğurması ve de 15 dk pişme süresi olmak üzere toplam yarım saatte hazır oluyor. Sonra ise afiyetle yiyorsunuz!



NOT: Ben malzemeleri kahve değil neskafe fincanı ölçüsüyle yaptım,hamuru ikiye böldüm. Birini peynirli diğerini sucuklu olmak üzere iki çeşit yaptım. 4 kişiye yetti ve de arttı:)

1 yorum:

  1. Canım süper gözüküyor.Böyle uzun aralar verme artık bence...Özledim sayfanda yenilik görmeyi...Pizza süper gözüküyor..Ailece pizzayı çok severiz...En kısa zamanda denicem nasip olursa...Bütün dualarım seninle...Eşine selam...Allah a emanet ol...

    YanıtlaSil

Dediniz ki;