13 Eylül 2009 Pazar

İftar Daveti 4 : Annemler Geldi! :)


İftar iftar gezen ben en sonuna evime bir çift misafir konuk edebildim:) Nihayet çok sevgili annemler geldi!Koşuşturmacadan dolayı masanın fotoğraflarını çekmek nasip olmadı. Ama onlara ufak tefek bazı sürprizler hazırladım. Mesela evin dış kapısının üstüne kocaman bir hoşgeldiniz yazısı astım. Böylece daha kapıyı çalmadan tarafımızdan karşılanmış oldular. Yemekte neler olacağını bir menü olarak yazdım ve bilgisayardan çıktısını alarak üstte görüldüğü gibi bir çerçeveye asarak masanın üstüne yerleştirdim. Masayı da güzelce hazırladım ve çok sevgili ailemi beklemeye koyuldum. Geldiklerinde neredeyse her şey hazırdı, fındık lahmacunlar hariç,onu da kızkardeşimle birlikte hazırlayıverdik. Yemek esnasında annemle babamın diyalogları çok komikti. Annem şimdiye kadar evde doğru düzgün yemek yapmamış olduğum için hazırladıklarıma bir yandan şaşırıyor bir yandan da "sen beni geçtin artık kızım" diyordu. Buna karşılık babam onu teselli edeceği yerde, "tabiki de geçti,hem de dozerle seni yıkıp üstünden silindirle geçti,nihahahaa" diyordu... Canım annem, ondan zamanında gördüklerimi internetten okuduklarımla hatırlayarak uygulamaya geçiriyorum sadece, ama eğer yaptıklarım yenebilir oluyorsa, bu tamamen senin güzel ellerindeki bereketin bana az da olsa sirayet etmesindendir...

Zaten, henüz risk yönetimi yapacak kadar profesyonelleşmediğimden, yaptığım şeylerin çoğunda ham madde olarak hazır şeyler kullanıyorum; örneğin baklava.
Evet yukarda dediğim gibi sofranın ve diğer yemeklerin resimlerini çekme fırsatım olmadı heyecandan dolayı, ancak hazır yufkadan ilk defa yaptığım baklavayı fırından çıkarır çıkarmaz resimleyebildim. Herkese tavsiye ederim, sadece 3,75 TL'ye BİM'den aldığım yufkalarla yaptığım baklava harika oldu!
Tek yapmanız gereken aldığınız paketin üstünde yazılanları aynen uygulamak! Ve sonra da (benim gibi) tatlı fırında pişmekte iken seyrederken sevinç çığlıkları atmak! :)



Bir başka hazır hammaddeli yemeğim ise fındık lahmacunlar. Fırından 1,00 TL'ye aldığım bir adet ekmek hamuru ve 200 gr kadar kıyma ile aşağıda gördüğünüz gibi yaklaşık 20 tane minik lahmacunum oldu. Görüntü itibariyle biraz amatör dursalar da tat olarak hazırlarından pek bir farkı yoktu! Bir de canım anneciğim kendisini geçtiğimi sanıyor,halbuki her şey hazır imalat:)


Ya işte böyle arkadaşlar... İftar daveti paylaşımlarım devam edecek, herkese bereketli günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dediniz ki;