13 Ağustos 2011 Cumartesi

Kakaolu Revani




Bu aksam gittigim iftar davetine goturdugum tatlidir kendisi. Ilk bakista browni zannedilen klasik revani tarifinin farkli bir  yorumu. Yiyenler tarafindan begenildi, gerci ben asagida olcusunu verdigim serbeti biraz az buldum. Sanki ic kisimlari tam islak degildi gibi. Ama tadi pek bi lezzetli idi ve dedigim gibi tadanlar begendi! Denerseniz afiyet olsun!


Malzemeler
4 yumurta
4 kahve fincani seker
4 kahve fincani irmik
4 kahve fincani un
4 kahve fincani sut
2 kahve fincani cekilmis ceviz
2 kahve fincani kakao
1 paket kabartma tozu

Serbeti icin
3 su bardagi su
3 su bardagi seker
1 yemek kasigi limon suyu

Yapilisi
  • Serbetin suyu ve sekeri kaynayinca limon suyunu da ekleyip altini kapatin. (Revani sicak, serbet ilik olmali)
  • Yumurta, seker ve sutu iyice kopurunceye kadar cirpin.
  • Uzerine irmik, un, ceviz, kakao ve kab. tozunu ekleyin, ozlesene kadar karistirin.
  • Yaglanmis kare yahut dikdortgen borcama karisimi dokun 
  • Onceden isitilmis firinda 170 derecede 45 dk kadar pisirin.
  • Firindan cikardiginiz revaniyi sicakken dilimleyin.
  • Serbetini dokup 1 saat kadar bekletin. 
  • Servis ederken uzerini hindistan cevizi, limon kabugu rendesi ya da krem santi ile susleyebilirsiniz 
Sifa olsun!

8 yorum:

  1. ilk defa kakolusunu gördüm, normal revaniyi annemler sevdiği için yaparım da, bu farklı olmuş. afiyet de olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. nam nam nam küçük kız bu şey çok lezzetli görünüyor.en kısa zamanda bu tarifi deniyeceğim aldım senden:)))

    YanıtlaSil
  3. @yemyesildeniz ben de ilk defa denedim, hic agir gelmedi yiyenlere, cayla mis gibi gitti valla :)

    @ ooo Aysenur teyze de gelmis buralara nihayet :) daima bekleriz teyzos, denersen sonucunu bildir bana da :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende hic kakaolusunu gormemistim...
    Eminim lezzetli olmustur...Benimde kiz kardesim Amerika'da Richmon'da...Bizimde bir gurbetcimiz var yani...http://www.inciminci.com/ onunda adresi bu, bakarsin istersen..Belki tanisiyorsunuzdur...:))
    Hayirli ramazanlar

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Tespih Taneleri,hosgeldin bloguma.
    inciminci'yi ilk defa sen soyleyince gordum, cok faydali bi sitesi varmis,ozellikle bebekten sonra epeyce isime yarayacak:) tesekkur ederim bilgilendirmen icin. takibimdesiniz :)

    YanıtlaSil
  6. çok ilgimi çekti kakaolu revani. ilk fırsatta denemem lazım. :))

    YanıtlaSil
  7. Kücücük kizmisin ama cok marifetlisin eline saglik :)

    YanıtlaSil
  8. @ Yaren, denersen sonucunu bildir umarim guzel olur :)
    @ Nesliname,hosegldin bloguma, tesekkurler :)

    YanıtlaSil

Dediniz ki;