25 Ocak 2009 Pazar

Tatlı Balıkla Nostalji Turu


Cuma günü hastalandığım için işe gidemedim... O güzel hava da bütün gün evde oturmak zorunda kaldım. Üstelik evde otururken boğazım da gitgide şişti ve halsizleştim. Ama sağolsun balığım hastalığımda da yüzümü güldürebilecek bir çözüm bulmakta gecikmedi. Daha hızlı iyileşebilmem için ilacın ve limonlu mercimek çorbasının yanısıra bana temiz hava takviyesi gerektiği kanaatine vardı. Onun talimatıyla hemen sıkı sıkı giyindim,hazırlandım. Ve İstanbulda her zaman "köyümüz" diye bahsettiğimiz Kadıköyümüze gitmek üzere yola çıktık. Oraya vardığımızda güneş batmıştı ama hava hala ılık ve mis gibiydi. Çook sevdiğim Bahariye'den Moda'ya kadar bir yürüyüş yaptık.

Kadıköyün simgesi Boğa heykelinin etrafındaki peyzaj düzenlemesi çok hoş olmuştu. Hafif yağmurla parlayan taşlar tertemiz görünüyordu..


Nostaljik tramvay yolu sakindi, halbuki gündüz vakti buradan binlerce insan adeta akar..


Eskiden bir opera salonu olan Süreyya sinemasının bina restorasyonu bitmişti. Yeni haliyle caddenin yıldızı olmuştu adeta:)


Planımız yürüyüşten sonra Rexx sinemasının son matinesinde Issız Adam'ı izlemek, çıkışta da Bolulu Hasan Usta'da tatlı yemekti. Ancak yürüyüşten sonra gördük ki son matine çoktan başlamış.. Biz de doğruca Bolulu da aldık soluğu.. Tatlı balığım her zamanki gibi Krem Şokola yedi.


Ben de az dondurmalı boolll fındıklı hakiki tavuk göğsü aldım. Hakiki çünkü gerçekten tavuklu:) Şimdi hem boğazın şişmiş hem de ne dondurması diyeceksiniz biliyorum ama olsun.. 40 yılın başı dedik, tatlı balık bile izin verdi dondurmalı yememe:) ama yavaş yavaş ve ılık su eşliğinde yemek şartıyla tabiki:)


Tatlılarımızı da yedikten sonra, öğrencilik yıllarımızda her bir sokağını arşınlayıp, her bir ayrıntısını ezbere bildiğimiz Kadıköyde, nostalji turumuzu tamamlamış olduk..

Bir Tavsiye: Sevdiğiniz bir mekana gece gitmek en güzeli; kalabalıklardan sıyrılıp şehrin asıl güzelliğini ve size hatırlattıklarını yeniden -daha derinden- görebilmeniz için...

Sevgiyle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dediniz ki;