19 Mart 2009 Perşembe

Mutlu ve Katmerli Poğaça


Geçen pazar günkü brunch menümün -bence- en zor tarifi buydu, çünkü ilk defa denediğim bir tarifti. Çeşitli sitelerde daha önceden sık sık görüp tadını merak ediyordum, en sonunda pazar sabahı bir çılgınlık yapıp başladım hamur yoğurmaya:) İlk defa bu kadar uzun süre hamurla oynadım diyebilirim, ayrıca ilk defa hamur açtım:) Her yaz annemler bahçelerde ağaç gölgelerine yayılıp mis gibi ev yufkası pişirirler ve de yüzlerce hamuru incecik tül gibi açarlar. Şimdiye kadarki tek hamur açma tecrübem onları izlemek olmuştu açıkçası:) Neyseki bu pazarki hamur açma sınavını su böreği ustası halamdan tam not alarak geçtim sanırım;) Milföy gibi kat kat,poğaça hamuru olduğu için yumuşacık ve de mayalı olduğu için kocaman puf puf oldular:) Onlar piştikçe fırının karşısında ben mutlu oldum, benim poğaçalara çocuk gibi sevindiğimi gören tatlı balık da bana bol bol güldü:)

Malzemeler;
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
  • 20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı tozşeker
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kadar)
Arasına;
  • 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
  • 100 gr beyaz peynir ile maydanoz veya dereotu
Yapılışı;
  • Mayayı çok az ılık suyla eritin
  • Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yapın
  • Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırın ve her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürün. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlayın. En üsttekine yağ sürmeyin.
  • Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyütün.
  • Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynirli karışımı koyarak sarın.
  • 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürün
  • 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dediniz ki;